South Africa’s Naspers cancels contract with TV station sold by Guptas

- Advertisement -




A unit of African media and e-commerce giant Naspers said on Wednesday it will not renew its contract with a news channel previously owned by the Gupta family, friends of President Jacob Zuma accused of unduly influencing government.



The Gupta family and Zuma deny wrongdoing.
MultiChoice, the biggest pay-TV provider in Africa, said an investigation found the company had not done proper due diligence on ANN7 but there was no corruption in its contract. The investigation followed a report by South African media about payments made by Multichoice to ANN7.

- Advertisement -

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.